sâmbătă, 23 aprilie 2011

Mustele Artificiale

Mustele artificiale sunt o creatie a pescarilor sportivi. Initial, le-au fost confectionate cu scop de a imita mustele naturale care ademenesc pastravul si lipanul. In afara de mustele care imita speciile naturale, fantezia creatoare a pescarilor sportivi a nascocit si alte "musculite", care nu se aseamana cu nici un fel de insecta sau larva, dar care sunt foarte ademenitoare ca momeli. Acestea sunt asa zisele "muste de fantezie".
Mustele artificiale se impart in 2 categorii: muste uscate si muste scufundate. Numarul categoriilor cu muste artificiale este destul de mare, iara denumirile acestora - majoritatea in limba engleza si germana-numai cu greu pot fi memorate. In cele ce urmeaza citam cateva muste artificiale, desi numarul acestora este extrem de mare.
La pescuitul pastravului si lipanului se recomanda urmatoarele muste artificiale: Goat Fly, Red Palmer, Black Doctor, White Moth, Light Professor, Baxmann, Hofland.
La confectionare mustelor artificiale mari se folosesc carligele nr 10-12, iar la cele mai mici, carligele 12- 14.
Pentru confectionarea mustelor artificiale care se folosesc la pescuitul lipanului se utilizeaza carligele 14-16.
La pescuitul cleanului si avatului se folosesc urmatoarele muste artificial: Solidier Palmer, Silver Doctor, Black Palmer.
La confectionarea mustelor artificiale care se folosesc pentru pescuitul cleanului si avatului se utilizeaza carligele nr 2 si 7.

4 comentarii:

  1. Razvane vb doar prostii ! daca nu stii cu ce se mananca mai bine nu scrie !
    un mic ex casa nu vb de tot !

    " Mustele artificiale se impart in 2 categorii: "

    GRESIT !!!

    se impart in 4 categorii !!
    - Uscate
    - Ude
    - nimfe
    - streamere !

    parerea mea este sa te documentezi mai bine in loc sa scrii aberatii !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa-ti dovedesc ca este asa cum spun uitate aici !

      http://musteartificiale.blogspot.com/

      Ștergere
    2. Salut! In descrierea de aici am prezentat pe larg mustele. Doar cateva vorbe despre ele, eu nu am un blog dedicat ca al tau despre muste, si nu m-am axat pe aceasta categorie, cu timpul poate o sa abordez. Nu este genul de pescuit preferat de mine. Si am citat dintr-o carte de pescuit, si am gasit clasificarea aceasta si in alte reviste. Dar nu neg ca ai dreptate, ai perfecta dreptate. Multumesc pentru atentie. Vad ca ai un blog doar despre muste, poate pe viitor o sa colaboram, daca esti interesat. Multumesc!

      Ștergere
  2. Razvane iti stau la dispozitie adresa mea de mail este doru.ilcus@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere